InspiraTie

Graag neem ik jou mee in mijn hersenspinsels, ideeën en maak ik gebruik om deze pagina te voorzien van informatie.

 

Ik nodig je uit om een reactie achter te laten, ik hoor graag wat jouw persoonlijke ervaring of mening is. Wil jij geïnspireerd worden en tips ontvangen? Meld je dan aan voor de gratis en vrijblijvende InspiratiePost.

 

Liefs,
Tosca

Hart werken of hard werken?

Van thuis uit hebben velen van ons mee gekregen hard te werken voor je geld. Nu ben ik er helemaal niet tegen hoor dat je (een keertje) hard werkt, toch heeft hart werken veruit mijn voorkeur.

Lees meer »

Het ontwikkeladvies is een ontwikkel advies

Een ontwikkeladviestraject bestaat uit een aantal gesprekken met een onafhankelijk coach. Het traject heeft een preventief karakter en is gericht op bewustwording bij de deelnemer over het  toekomstperspectief van het huidige werk en het nemen van regie over de toekomst van de eigen loopbaan. Je brengt in kaart wie je bent, wat je kunt en je maakt een plan met aan te pakken ontwikkelpunten.

Lees meer »

Kiezen voor een Niche? of toch niet?

Elke business coach, ondernemer, marketeer en verkoper zal je vertellen dat het verstandig is om te kiezen voor een Niche*. Een bepaalde doelgroep, een ideale klant. Dit omdat als je dit beeld helder hebt het makkelijker is om hierop jouw communicatie los te laten, waardoor je deze ideale klant/niche ook goed kunt vinden, kunt benaderen en hierdoor dus ook jouw product bij het juiste publiek onder de aandacht kan brengen.

Lees meer »

Wie of wat inspireert jou?

De heerlijke geur van vers gebakken koekjes of een vers zet kopje koffie. Een geurkaars of de geur van een mooie bos bloemen(al is het steeds lastiger geurende bloemen te vinden). Voor de een doet geur veel om ineens de flow te pakken te krijgen, de inspiratie te vinden voor iets wat eerst moeilijker leek en dan plots op te lossen valt.

Lees meer »

Bewust zichtbaar

De ene professional zie je wel meermalen per dag online verschijnen, soms via een live, een afbeelding een blog of een statement.  Terwijl de andere professional het prettiger vind om vooral niet online zichtbaar te zijn. Afhankelijk van welke functie dat je beoefend kan ik me daar natuurlijk heel goed iets bij voorstellen. 

Lees meer »

Een Persoonlijke Professionele Zichtbaarheid Scan (PPZ)

Er zijn veel momenten dat ik ter voorbereiding,  even kijk naar het persoonlijke professionele profiel van de gesprekspartner. Het eerste gevoel ontstaat op deze manier. Ik krijg een eerste indruk van de ervaring die diegene heeft, de uitstraling en wat de ander belangrijk vind. Gesprekspartners zijn vaak aangenaam verrast door deze voorbereiding. En geloof me dat hoeft helemaal niet veel tijd in beslag te nemen. Of ik heb een leuk gesprek gehad, heb even geen gegevens bij de hand maar als ik diegene wil attenderen op een leuk artikel, opdracht of contact, ook dan zoek ik natuurlijk online naar de gegevens.Online kun je natuurlijk inmiddels best veel terug vinden als je maar wilt zoeken. Echter als professional wil je natuurlijk zelf in de hand hebben wat jouw (eerste) indruk online is, toch?

Lees meer »

Hoe kies jij jouw ideale profielfoto?

Hoe kom je tot een mooie foto? Maak je die zelf? Laat je een vriend die van je maken of huur je een professional in?De eerste jaren was m'n profiel foto er eentje die uit een foto was gehaald, die gemaakt was op een verjaardag en terwijl ik zat. De meeste mensen vonden het een goede foto. Ze herkenden mij als mezelf. Een fotograaf was natuurlijk iets duidelijker in z'n feedback. De eerste vraag was, zat je tijdens het maken van deze foto? Tja... ieder z'n vak.Volgens mij is het belangrijk dat je een profielfoto hebt die recht doet aan wie jij bent als jezelf als professional. Mijn voorkeur heeft een zakelijk foto en niet eentje van je laatste strand of skivakantie(of je bent skileraar). Een profiel foto waardoor je duidelijk herkenbaar bent als mensen je daarna voor het eerst ontmoeten.

Lees meer »

Hoe ga jij om met jouw persoonlijke professionele zichtbaarheid?

Inmiddels ben je al een aantal jaren actief in je mooie vak als loopbaan professional en/of als carrière coach en/of recruiter of als HR professional, je bent opgegroeid met sociale media. Welke keuzes heb destijds jij gemaakt om zichtbaar te zijn? Waar ben jij zichtbaar? En kloppen deze gemaakte keuzes nog steeds of is het tijd om zichtbaarder te zijn, te kiezen voor slechts 1 media,  of juist voor een diversiteit?Ik ben ontzettend benieuwd naar jouw keuzes en afwegingen.

Lees meer »