Vanochtend sloot ik aan bij een Masterclass "Snel meer bezoekers op je website door slimme SEO" gegeven door Mok Heijmerink.
Weinig wetende over SEO en ik er eigenlijk altijd wel vanuit ga overal iets op te kunnen steken, te leren en te ontdekken, sloot ik dus zonder voorbedacht plan aan. En natuurlijk wil ik ook graag nog meer bezoekers ontvangen via mijn websites.
En jeetje wat een energie!! Een spraakwaterval, maar precies op mijn tempo :), dus ik heb echt oprecht zó genoten.
Je hart in de fik van wat jij als ondernemer mag doen
Dat was duidelijk merkbaar vanochtend in de Masterclass. Ik hou er zo van, een ondernemer die straalt als er gepraat mag worden over wat zij/hij het leukste vind om te doen, te vertellen, jouw passie en ervaringen delen om zo anderen te inspireren, motiveren en informeren. Dat is een van de leuke dingen in het traject, steeds weer opnieuw verzint Irene weer een leuke aanvullende Masterclass of inspiratiesessie. Blijven nadenken, aanvullen en kijken waarmee je het meeste in beweging kunt krijgen.
Inspiratie voor ondernemers
De tips, ervaringen en ideeën vlogen me om de oren. Maar liefst 5 pagina's met inspiratie en aantekeningen heb ik er van weten te maken.
Wat me het meest is bijgebleven?
- Richt je niet op de technische trucs!
- 19 manieren wat je als ondernemer/professional kunt doen om jezelf en je onderneming zichtbaar te laten zijn.
- Welke doe je al? En vooral wat levert het je op?
- Maak jij de juiste/slimme keuzes als ondernemer, want je tijd is kostbaar....
Blogs versus andere sociale media
Kies jij ervoor om dagelijks/wekelijks diverse sociale media berichten te plaatsen of maak je blogs?
De levensduur van alle sociale media middelen die we tegenwoordig ter beschikking hebben. Sommige media zijn zo vluchtig waardoor de door jou zorgvuldig beschreven content zo is weggewaaid en eigenlijk door weinigen zullen worden gezien.
Terwijl je er ook juist voor kunt kiezen om het hart wat jij hebt voor jouw onderneming ook langdurig te laten zien door het bijvoorbeeld inzetten van blogs....
1500 woorden per blog
Een blog moet minimaal 1500 woorden bevatten voordat ie wordt opgepikt door Google....
Tja heel eerlijk? Ik hou zelf niet van zo'n lange teksten lezen, kort en krachtig met op de juiste plek wat witregels, doe me dat maar....
Maar een blog schrijven die niet gevonden wordt is natuurlijk ook niet mijn bedoeling.....
Dus ik blijf het maar op z'n Toscaans doen, bloggen met voldoende wit, voldoende tekst, maar dan ook weer niet verplicht heel veel.
:)
Meten is weten!
Ja ik weet het je hoort het vast wel vaker! Meten is weten....
Als ondernemer/professional is jouw tijd vanzelfsprekend heel kostbaar. Nodig is het dan om de goede keuzes te maken, waarop leg jij jouw focus. Want je kunt ergens heel lang mee bezig zijn om jouw zichtbaarheid te vergroten, maar als dit uiteindelijk geen of niet voldoende effect heeft is het jammer.
En door te meten wat er werkt kun jij de juiste keuzes maken. Nu heeft jouw website de mogelijkheid om je al meer over jouw bezoekers te vertellen, zijn ook ook nog tal van plug-ins mogelijk om te plaatsen op je website. Heel eerlijk? Hoe minder toeters en bellen je bij hoeft te houden, wat mij betreft hoe beter, want focus focus focus. Hoeveel meer informatie haal ik weer over een plug in die wel werkt, of die ik zelf of moet laten installeren...
Maar ja dat is mijn mening dan he? Hoe zit jij hierin?
Reactie plaatsen
Reacties